“Ain, berapa no pejabat ITIC?”
Tanya Nisa apabila ada masalah berkaitan dengan sistem memasukkan markah.
Selepas itu bergegas Nisa menuju
telefon yang disediakan untuk mendail nombor tersebut. Sampai meja, Yen
memberitahu nombor tersebut.
“Hello, saya Nisa daripada
pejabat Foundation. Saya ada masalah dengan sistem untuk memasukkan markah.
Kepada siapa saya perlu maklumkan masalah saya ini?” tutur lembut Nisa.
“Saya pernah buat panggilan
sebelum ini dan saya pernah emelkan masalah saya ini,” kedengaran Nisa
memberikan keterangan. Mungkin pihak di sebelah sana tidak mendapat maklumat
yang jelas apa yang diceritakan oleh Nisa.
“Apa, ini pejabat lain, bukan
ITIC?” soal Nisa tanda tidak puas, mungkin menjangkakan dia tidak mendail
nombor yang salah.
“No yang saya dail tadi, no 6801
kan? Apa…memang betul no tu tapi bukan pejabat ITIC tapi bilik mayat,” Nisa
mengulang apa yang disebut oleh orang yang didailnya.
“Nisa, no ITIC 6881 la….” Akhirnya
Ain melaung daripada tempatnya dan meleraikan masalah tersebut.
No comments:
Post a Comment